Tuesday, February 1, 2011

Insaf??betol ker????

situasi 1: seorang lelaki.suka ponteng kelas,minum arak..bila dh hbs sekolah.
perangai dh level phd setan. telan dadah,merompak,merog**.
kena tangkap.masok jail. berthn2 check in jail...serius nk berubah.balik ke pangkal jalan.
nak jadi ketua kelurga yang bertanggungjwb.tapi..maseh ada ker yang dpt terima????



situasi 2: perempuan.tak nakal.tak penah bercinta.
sekali dh kapel,cinta mati kt sorang mamat.bagi SEMUA apa yg ada.
berthn kapel.brek up...sekarang da xda per yg tinggal.menyesal pun da tak guna.
menyesal sgt!! mkin hari..rjin belaja ilimu agama.dh pakai tudung.sembahyang tak tinggal.
tapi..maseh ada ker yang dpt terima?????




bende2 nie semua kita dpt tgk kt crita2 melayu dlm tb.dalam novel
memang gak ada berlaku kt dunia sebenar.cuma...kadang2 ada di antara kita yang tak dpt
terima perubahan pesalah tu,tak dpt trima keinsafan dorang.sapa kita???
sedangkan Dia lagi boleh terima taubat kita..nikan kita yg selalu uat khilaf.
sepet kdg2 penah terfikir kalau berada kt dua2 situasi kt ats tuh..
lebih2 lagi situasi ke dua.sebab pesalah adalah kaum sepet.
kalo ada di antara readers entry nie lelaki..cuba korang komen sket situasi kedua tuh....
dan kalo korunk perempun..cuba korunk komen sket situasi 1.
saja jer nk tau pendapat.



nota jarijemari: sepet ada satu email yg mmg menyentuh perasaan..tp xbleh post cnie.sbb terlalu panjang.
kalu nk bleh tgglkn email korunk kt komen di bwh.kalu tak nak pon takper.okey jerk (^,^) 



With ♥~DS

2 comments: